|
Veřejnoprávní regulace reklamy na humanní léčivé přípravky
Šildová, Alena ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé: Práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a její veřejnoprávní regulací obsaženou v předpisech správního práva. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě v této oblasti, blíže vysvětlit jednotlivé právní instituty a navrhnout potenciální změny právní úpravy v případech, které autorka považuje za vhodné. První kapitola je věnována vymezení klíčových pojmů léčivý přípravek, reklama a veřejnoprávní regulace, jejichž správné chápání je pro porozumění následujícího textu rozhodující. Druhá kapitola se zabývá regulací reklamy, a to nejprve obecně, a dále konkrétně regulací reklamy na humánní léčivé přípravky, přičemž práce je strukturována tak, že pojednává odděleně o reklamě zaměřené na širokou veřejnost a o reklamě zaměřené na odborníky. Třetí kapitola se věnuje odpovědnosti, dozoru, správnímu řízení a rozhodování ve správním soudnictví, deliktům a sankcím na úseku regulace reklamy na humánní léčivé přípravky. Ve čtvrté kapitole jsou rozebrány hlavní body posledního návrhu novely zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, jenž byl předložen do legislativního procesu v roce 2012, a obsahuje návrhy de lege ferenda. Přílohy práce obsahují ukázky reklam na humánní léčivé přípravky, na nichž je demonstrována praktická aplikace výše teoreticky rozebrané...
|
|
Mezinárodní obchod s léčivy
Šmíd, Jindřich ; Růžička, Květoslav (vedoucí práce) ; Müller, Milan (oponent) ; Poláček, Bohumil (oponent)
Mezinárodní obchod s léčivy Abstrakt Cílem této práce je analyzovat mezinárodní obchod s humánními léčivy. Tato práce se zabývá obecnými otázkami diagonálních vztahů mezi státy a soukromými zahraničními farmaceutickými společnostmi, protože existuje příliš mnoho specifických problémů. Autor se také zaměřuje na otázky týkající se smluvních vztahů mnoha zúčastněných stran. Existuje mnoho příležitostí k zahájení nových směrů ve výzkumu inovativních léků a personalizované medicíny ale pro generický farmaceutický trh také existují nebezpečné situace. Pouze komplexní znalosti a pochopení těchto vztahů umožní efektivní rozvoj nových cest k řešení problémů. Hypotézou této práce je koncepce efektivnosti dobrých vztahů ke stabilní distribuci farmaceutických výrobků. Existuje mnoho aspektů vztahů mezi zúčastněnými stranami s možností ovlivnění konečného přínosu z podnikání. Problémy vyplývají z odlišného zájmu, síly nebo slabosti zúčastněných stran. V podstatě je tato práce rozdělena do tří částí. S ohledem na naše členství v Evropské unii bylo nejprve nutné provést analýzu některých právních předpisů Evropské unie, které přímo souvisejí s mezinárodním obchodním právem, a ukázat kritické body mezinárodního obchodu s lidskými léčivy. Další část se zabývá mezinárodním rozhodčím řízením, která jsou využívána k rychlému a...
|
|
Veřejnoprávní regulace reklamy na humánní léčivé přípravky
Šildová, Alena ; Staša, Josef (oponent) ; Kopecký, Martin (oponent)
1 Práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a její veřejnoprávní regulací obsaženou v předpisech správního práva. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě v této oblasti, blíže vysvětlit jednotlivé právní instituty, ukázat jejich použití na příkladech z praxe a navrhnout potenciální změny právní úpravy v případech, které autorka považuje za vhodné. První kapitola je věnována úvodu, ve kterém jsou stručně shrnuty cíle práce, její členění a důvody pro výběr předmětného tématu. Druhá kapitola je věnována vymezení základních pojmů léčivý přípravek, reklama, veřejnoprávní regulace a pokyny Státního ústavu pro kontrolu léčiv, jejichž správné chápání je pro porozumění následujícímu textu nezbytné. Třetí kapitola se zabývá regulací reklamy, a to nejprve obecně, a dále konkrétně regulací reklamy na humánní léčivé přípravky, přičemž práce je strukturována tak, že pojednává odděleně o reklamě zaměřené na širokou veřejnost a o reklamě zaměřené na odborníky. Čtvrtá kapitola se věnuje odpovědným subjektům, dozorovým orgánům, správnímu řízení a rozhodování ve správním soudnictví v předmětné oblasti, správním deliktům a sankcím. Pátá kapitola se zabývá popisem dvou konkrétních případů a jejich procesním průběhem před správními orgány i správními soudy, jakož i právními závěry z nich...
|
|
Veřejnoprávní regulace reklamy na humanní léčivé přípravky
Šildová, Alena ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé: Práce se zabývá reklamou na humánní léčivé přípravky a její veřejnoprávní regulací obsaženou v předpisech správního práva. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě v této oblasti, blíže vysvětlit jednotlivé právní instituty a navrhnout potenciální změny právní úpravy v případech, které autorka považuje za vhodné. První kapitola je věnována vymezení klíčových pojmů léčivý přípravek, reklama a veřejnoprávní regulace, jejichž správné chápání je pro porozumění následujícího textu rozhodující. Druhá kapitola se zabývá regulací reklamy, a to nejprve obecně, a dále konkrétně regulací reklamy na humánní léčivé přípravky, přičemž práce je strukturována tak, že pojednává odděleně o reklamě zaměřené na širokou veřejnost a o reklamě zaměřené na odborníky. Třetí kapitola se věnuje odpovědnosti, dozoru, správnímu řízení a rozhodování ve správním soudnictví, deliktům a sankcím na úseku regulace reklamy na humánní léčivé přípravky. Ve čtvrté kapitole jsou rozebrány hlavní body posledního návrhu novely zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, jenž byl předložen do legislativního procesu v roce 2012, a obsahuje návrhy de lege ferenda. Přílohy práce obsahují ukázky reklam na humánní léčivé přípravky, na nichž je demonstrována praktická aplikace výše teoreticky rozebrané...
|